- Професія "Кравець”.
Протягом тисячоліть людина навчалась використовувати для своїх потреб шкіру тварин, обробляти льон, бововну, ткати полотно, зшивати з допомогою голки та ниток куски шкіри, хутра, тканини.
В усі часи у суспільстві панували певні погляди, смаки, художнє уявлення про одяг. І все це пов’язано з професією кравця. Вона є однією з найдавніших і одночасно однією з найсучасніших та найнеобхідніших людям професій. Результатом професії кравця є одяг: жіночий чоловічий дитячий зимовий літній і демісезонний верхій і легкий.
Професія "кравець” має дуже давню історію і в усі часи її вважали найшанованішою, адже від таланту і смаку кравців залежав зовнішній вигляд як простих, так і дуже поважних осіб. Це пов’язано з тим, що майже до кінця ХІХ століття кравці займалися всіма етапами виготовлення одягу - від розкроювання моделей до їх пошиття і декорування.
Секрети кравецького мистецтва накопичувалися упродовж тисячоліть. Найбільшого підйому мистецтво створення одягу досягло з винаходом швейних машин.
Кравці працюють на підприємствах швейної промисловості, в ательє, салонах, у невеличких приватних фірмах, як викладачі спец дисциплін в освітніх установах.
Професія кравця широко розповсюджена. Ризик безробіття у кравця мінімальний і пов’язаний, перш за все, з недостатньою кваліфікацією та досвідом роботи.
Для організації навчально- виробничого процесу з професії "Кравець” створена матеріально-технічна база:
Обладнаний кабінет технології виготовлення одягу;
Конструювання, моделювання одягу суміщений з кабінетом матеріалознавства;
Обладнання швейного виробництва суміщений з кабінетом охорони праці;
Комп’ютерний клас;
Для організації виробничого навчання створено дві швейні майстерні, розкрійна майстерня. Майстерні оснащені універсальними швейними машинами в кількості 53шт, крає обметувальними машинами в кількості 5 шт, спеціальними швейними машинами - 5 шт, робочими місцями для виконання волого - теплових робіт - 4 шт.
Програми з професії "Кравець” тісно підпорядковані вимогам роботодавця. З цією метою учнів навчають поопераційній і бригадній формі виготовлення виробу на уроках виробничого навчання.
На уроках матеріалознавства учні вивчають властивості сучасних тканин та оздоблювальних матеріалів, на уроках технології виготовлення одягу та виробничого навчання застосовують сучасні клейові матеріали при обробці деталей та вузлів одяг, широко впроваджуються на уроках виробничого навчання засоби малої механізації при виготовленні одягу.
Майстри виробничого навчання Комащук В.О., Прокопчук Г.І. пройшли навчання з опанування сучасних виробничих технологій , а саме комп’ютерного проектування одягу "САПР” при Івано- Франківському центрі ПТО № 1 та отримали сертифікат.
На уроках конструювання одягу викладач Харусь Тетяна Іванівна широко впроваджує інтерактивні вправи Одним із найважливіших чинників підвищення якості професійної підготовки фахівців, адаптації молодих робітників до нових економічних умов, закріплення їх на робочих місцях в умовах ринку праці є соціальне партнерство. Передусім йдеться про співпрацю з роботодавцями та навчальним закладом.
Завдяки соціальному партнерству підприємств швейної галузі значно покращується навчально-матеріальна база ПТНЗ з відповідного профілю. Таким прикладом для вищого художнього професійного училища №-19 є ПП " Пшенична Т..Ф”. м. Хмельницький, ЗАТ "Хмельницьклегпром”, ПП "Францішек” с. Лісові Гринівці.